باغبانان خانگی

تیم مشاوره سدروس سبز برای داشتن باغچه‌ای زیبا و باطراوت گیاهانی را به شما پیشنهاد می دهد که موجب زیبایی دوچندان باغچه شما در فصل بهار می‌گردد. همچنین شما میتوانید گلدانهای این گیاهان را تهیه نموده و با مراقبت اصولی و صحیح محیطی شاداب را در آپارتمان خود فراهم آورید.

گیاه سینرر

middle

این گیاه بومی جزایر قناری است و بیشتر در ایام نوروز جهت سفره هفت سین به بازار عرضه می‌گردد. سینرر یکی از گیاهان خانگی کم دوام است که پس از گلدهی دور انداخته می‌شود. این گیاه دارای انواع پاکوتاه و پابلند و ارتفاع آن حدود 40-20 سانتی متر است که در اغلب موارد گل‌ها، سطح گیاه را به طور کامل می‌پوشاند.

مراقبت از سینرر

محل پرورش این گل، گلخانه‌های سرد می‌باشد و باید در شرایط محیطی خنک کشت شود. کمترین دما 7 درجه سانتی گراد و حداکثر دمای مورد نیاز آن 15 درجه سانتی گراد می باشد و همچنین باید از تابش مستقیم نور آفتاب محافظت شود و خاک آن همواره مرطوب نگه داشته شود. پس با توجه به مطالبی که ذکر گردید در آپارتمان باید محل قرار گرفتن آن خنک باشد.

سیکلمن:

middle

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین گل های نوروزی سیکلمن‌ها هستند. گلبرگ های 7.5- 5 سانتی متری گل ها و شکوفه های قشنگ آنها مثل بار پروانه ها به طرف بالا کشیده می شوند. برگ های ضخیم و سبز سیر آنها اغلب با علامت های نقره ای رنگی آرایش یافته است.. این گیاهان تا ارتفاع 30 سانتی متر قد کشیده و از اواسط پاییز تا بهار به مقدار زیاد به شرط مراقبت های لازم، گل می‌دهد.

مراقبت

بهترین نور برای این گیاه نور فیلتر شده یا نور روشن و غیرمستقیم آفتاب و دمای روزانه حدود 18 درجه سانتی گراد و دمای شبانه بین 4- 13 درجه سانتیگراد است (شب ها آن ها را به محل خنک تری منتقل کنید) .خاک گیاه باید همواره با آب بدون آهک مرطوب نگه داشته و در دوران فعالیت رویشی گیاه هر دو هفته یکبار تقویت کنید.

وقتی دوران گل دهی آن به پایان رسید و رنگ برگ ها به زردی گرایید به تدریج از آب دادن خودداری کنید و این کار را تا زمانی که ساقه زیرزمینی در حالت کمون می باشد و تا اواخر تابستان، ادامه دهید. سپس گلدان را در حالتی که به پهلو قرار داده اید برای مدت کوتاهی در محلی نگهداری کنید، سپس می توانید آن را جابجا نموده و در ترکیبی از 2 پیمانه پیت ماست، 1 پیمانه خاک برگ بسته بندی شده و 1 پیمانه ماسه نسبتا درشت بکارید؛ به طوری که نصف ساقه زیرزمینی آن از سطح خاک بیرون بماند و پس از آبیاری از آن مراقبت کنید. در هنگام خرید گیاه یا در موقع تعویض گلدان آن مواظب باشید نصف ساقه زیرزمینی آن باید از سطح خاک بیرون باشد و گلدان هایی را که غنچه بیشتری دارند، خریداری نمایید.

پامچال:

middle

این گیاه بومی نواحی معتدل و سرد نیمکره شمالی است. پامچال ها سه گونه هستند که فرارسیدن بهار را در زمستان و در درون خانه ها نوید می دهند. این گیاه انبوهی از گل های صورتی، قرمز و سفید را به پهنای حدود 2.5 سانتی متر به ردیف و منظم بر روی ساقه در حدود 25- 20 سانتی متر می دهد.

مراقبت

پامچال ها در نور روشن و غیرمستقیم آفتاب و یا نور فیلتر شده آن بخوبی رشد می کنند و هر پانزده روز یکبار نیاز به کود دارند. دمان روزانه 20 درجه سانتیگراد و دمای شبانه 10-4 درجه سانتیگراد می باشد (بنابراین شب ها باید به محل خنک تری منتقل گردند). خاک آن را تاحدودی مرطوب نگه دارید.

در هنگام خرید دقت نمایید که گیاه برگ هایی سبز و شق و رق و گل های شاداب و پرغنچه ای داشته باشد