چمنی برای مقابله با مصدومیت

خلاصه خبر
به تازگی چمن هایی که میزان مصدومیت را کاهش می دهند، مورد توجه باشگاه های مطرح فوتبال قرار گرفته است.
تاریخ خبر
1395/09/03
متن خبر

به گزارش روابط عمومی شرکت سدروس سبز، آرسنال اولین تیم لیگ برتر فوتبال انگلیس خواهد بود که در مجموعه های تمرینی خود، نسل جدید زمین های چمن را که میزان مصدومیت را به شدت کاهش می دهد، نصب خواهد کرد. شرکت فرانسوی که زمین های چمن مسابقات یورو 2016 را با تکنولوژی جدید خود آماده کرده بود، اعلام کرده است که به زودی این تکنولوژی را در مجموعه تمرینی تیم آرسنال در لندن پیاده خواهد کرد.

پیش از این طی دو سال گذشته این تکنولوژی در محوطه دروازه بان ها مورد استفاده قرار گرفته بود اما روزهای اخیر با دستور آرسن ونگر سرمربی تیم آرسنال، تمامی 58 هکتار زمین موجود در زمین تمرینی این تیم لندنی مجهز به این سیستم جدید چمن می شود. کارشناسان این شرکت اعتقاد دارند که این نسل از زمین های چمن می تواند تا 40 درصد احتمال مصدومیت را کاهش دهد. این چمن که در همه شرایط آب و هوای پایداری دارد، صد درصد از چمن طبیعی ساخته شده که به یک ریشه مصنوعی شکل گرفته از شن و ماسه، میکروفیبرهای سنتزی(تولید شده در محیط آزمایشگاهی) و چوب پنبه طبیعی دانه بندی شده متصل می شود.

آرسنال اولین باشگاه انگلیسی بود که به سراغ این تکنولوژی رفته اما خیلی زود وستهام هم برای استفاده از آن اقدام کرد تا تکنولوژی خاص ورزشگاه های میزبان جام ملت های اروپا در فرانسه، وارد بریتانیا هم بشود. پیش از آرسنال و وستهام نیز رئال مادرید و لیون زمین های خود را مجهز به این چمن ها کرده بودند.

آرسنال در شرایطی به استفاده از نسل جدید چمن ها روی آورده است که تاکنون 5 بازیکن این تیم به دلیل مصدومیت و برخورد و کشیدگی عضلات در تمرینات، از ترکیب تیمشان کنار مانده اند. چوبا آکپوم، اولیویر ژیرو، آرون رمزی، پرمرته ساکر و دنی ولبک بازیکنانی هستند که از ترکیب تیم دوم لیگ برتر به دلیل مصدومیت دور مانده اند و این امید می رود تا زمین چمن جدید میزان مصدومیت های این چنینی را کاهش دهد.

شرکت سدروس سبز تلاش دارد تا این تکنولوژی را بومی سازی کرده و در ورزشگاه های کشورمان آن را مورد اجرا نماید.