کشت ورزشگاه نقش جهان در اسفند ماه

خلاصه خبر
ورزشگاه نقش جهان از اواسط اسفند ماه زیر کشت چمن خواهد رفت
تاریخ خبر
94/11/20
متن خبر

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از آغاز کاشت زمین چمن ورزشگاه 75000 نفری نقش جهان اصفهان در نیمه اول اسفندماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی مدبر در روز دوشنبه 94/11/19 در نشستی با حضور وزیر ورزش و جوانان و بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در محل ورزشگاه نقش جهان اصفهان گفت: عملیات سازه این ورزشگاه تا پایان امسال تکمیل و با این اقدام در واقع عمده فعالیت این ورزشگاه تمام می شود.

وی اظهار داشت: مابقی اقدامات شامل سیستم روشنایی، محوطه سازی و نصب 33هزار صندلی طبقه دوم این ورزشگاه هم در سال 95 و قبل از افتتاح به پایان خواهد رسید و این درحالی است که تاکنون 42 هزار صندلی نصب شده است.

وزیر ورزش و جوانان پس از پایان بازید از ورزشگاه در حال تکمیل ورزشگاه نقش جهان در نشستی با حضور «بهرام سبحانی» مدیر عامل شرکت فولاد اصفهان ، استاندار و «مصطفی مدبر» مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی شرکت کرد.

طرح ورزشگاه نقش جهان که در ابتدا به ورزشگاه بزرگ یا ورزشگاه المپیک (دهکده المپیک) معروف بود در سال 1367 تعریف شد و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال 1368 از سوی مدیر عامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد.

فعالیت های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال 1372 شروع شد و با خاکبرداری در سال 1374 ادامه پیدا کرد و در 29 مرداد 1375 عملیات ساخت آن بطور رسمی آغاز شد.

فاز نخست این ورزشگاه در سال 1381 افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می گرفت که تیم سپاهان در سال های 1381 تا 1386 بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می کرد.

در سال 1386 این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد و در هشتم آذر 1393، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در جریان سفر یک روزه خود به استان اصفهان، سالن چند منظوره شهدای اسلام آباد اصفهان را نیز افتتاح کرد.

موضوع خبر
کاشت چمن ورزشگاه نقش جهان
منبع خبر
http://tanavar.ir

شرکت توسعه و اماکن ورزشی کشور