آلیانزآرنا؛ ورزشگاهی که از چمن هیبرید به طبیعی رسید

خلاصه خبر
ورزشگاه خانگی تیم بایرن مونیخ در این فصل چمن خود را از نوع هیبرید به چمن طبیعی بازگردانده است.
تاریخ خبر
1395/09/22
متن خبر

به گزارش روابط عمومی شرکت سدروس سبز، در اواسط همین فصل بود که پس از 5 بازی متوالی در 15 روز در ورزشگاه آلیانزآرنا-ورزشگاه خانگی تیم بایرن مونیخ- سرمربی این تیم از وضعیت چمن ورزشگاه ابراز نارضایتی کرد و خواستار تعویض آن شد. وضعیت چمن به اندازه ای بد بود که با هر ضربه به توپ، مقدار قابل توجهی از چمن بلند می شد و همین مساله کار بازیکنان را برای ارائه یک نمایش قابل قبول، دشوار می کرد.

با افزایش انتقادات از چمن آلیانزآرنا و بررسی کارشناسان ترمیم و نگهداری، مسئولان باشگاه بایرن مونیخ "دان دافی"، بهترین متصدی چمن سال 2013 فوتبال دنیا را استخدام کردند تا وضعیت این چمن را بررسی کند. وی با بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت چمن و شرایط منطقه تصمیم به تعویض چمن و تغییر آن از هیبرید به چمن طبیعی گرفت. بدین ترتیب در کمتر از 3 روز چمن ورزشگاه تخریب و چمن طبیعی که به صورت رولی تهیه شده بود، با تجهیزات مدرن پهن شد تا مونیخی ها بازی هفته بعد خود را روی چمن تازه و باکیفیتی انجام دهند.

بایرن مونیخ تنها 48 ساعت پس از تکمیل پهن شدن چمن طبیعی ورزشگاه بازی خود را مقابل کلن انجام داد تا رکوردی از سرعت نصب چمن ورزشگاه بر جای گذاشته شود. برای این کار حدود 8 هزار متر مربع چمن رولی خریداری شد تا جایگزین چمن هیبریدی شود که به علت قارچ کیفیت خود را از دست داده بود. با این حال کماکان از چمن هیبرید که تلفیقی از چمن طبیعی و مصنوعی است به عنوان باکیفیت ترین نوع چمن ورزشی یاد می شود. ضمن آنکه با وجود تعویض چمن ورزشگاه آلیانزآرنا و استفاده از چمن طبیعی، زمین های تمرینی تیم بایرن مونیخ همچنان از سیستم هیبرید بهره می برند.