وقتی به نگهداری چمن ورزشگاه ها اهمیت داده نمی شود

خلاصه خبر
در سالهای گذشته چمن بسیاری از ورزشگاه های کشور به دلیل عدم توجه به موضوع مهم نگهداری از بین رفته است.
تاریخ خبر
1395/09/20
متن خبر

به گزارش روابط عمومی شرکت سدروس سبز، با توجه به علاقه و پیگیری دوستان در سایت و رسانه های مجازی شرکت، لازم دانستیم به طور خلاصه تفاوت بین کاشت و نگهداری و حوزه اختیارات مربوط به هر کدام ذکر شود.

1-کاشت: مرحله ای که پس از آماده سازی زمین در لایه پایانی بذر چمن یا به صورت کاشت درجا یا به صورت رول به محل ورزشگاه حمل و اجرا می گردد .

2-پس از کاشت مرحله نگهداری آغاز می شود که نسبت به مرحله کاشت اهمیت بسیار بیشتری دارد زیرا در این مرحله پس از عملیات کاشت نیاز به یک برنامه ریزی مدون و ماشین آلات مخصوص جهت نگهداری دارد که از جمله آن می توان به ماشین کوددهی، سربرداری، هوادهی، سم پاشی، هورمون دهی و تاچینگ اشاره کرد.

متاسفانه بهره برداران پروژه احساس می کنند که می توانند با هزینه های بسیار کمتر قادر به نگهداری چمن ورزشگاه ها باشند که علی رغم تذکرات متعدد شرکت سدروس سبز و دادن دستورالعمل های اجرایی به بهره برداران محترم، متاسفانه این نکات رعایت نمی شود و ورزشگاه ها معمولا پس از گذشت 6 ماه به شدت آسیب دیده و رو به نابودی می روند.

لازم به ذکر است تنها ورزشگاهی که در ایران در بخش نگهداری در اختیار شرکت سدروس سبز می باشد، ورزشگاه 30 هزار نفری امام رضا(ع) مشهد است و سایر ورزشگاه های اجرایی این شرکت تحویل بهره برداران گردیده و از حوزه اختیارات این شرکت خارج می باشد.

همچنین مسئولیت شرکت سدروس سبز در قبال چمن ورزشگاه نقش جهان ابتدای آذر به پایان رسیده و مشکلات احتمالی پس از این تاریخ به عهده شرکت نمی باشد. ضمن اینکه سیستم هیتینگ و پیست تارتان توسط کارفرمای محترم پروژه و توسط شرکت های دیگر اجرا گردیده است.